Eeskujulik

september 16, 2009

Ometi on mõned aru saanud, et ei ole mõtet alal hoida eeskirju, mis on juba ette rikkumisele määratud:
Jalgratturitel lubatakse ühesuunalise tee märke eirata.

Suurbritannias mõistagi, mitte siin. Hmph.

7 kommentaari to “Eeskujulik”

  1. AV said

    UKs on muidugi teistsugune õigusruum, tavaõigus, kus seadus on ajalooliselt tekkinud praktikast ja põhimõtteliselt on kõik, mis ei ole otseselt seadusega keelatud, lubatud. Mandri-Euroopa õigusruumis seevastu kehtestatakse seadus õigusaktidega ehk siis nagu öeldakse seadusega, mis on lubatud.

    Et kuskil aga peetaks seda, kui jalgrattur sõidab tühja tee servas vastassuunda kõnniteel ja tilistab kella, et jalakäijad tema teelt kõrvale astuksid, kiitmisväärt teoks, seda ma ei usu. Ülikooli tänavas aga näe tehakse ja siis ollakse jube üllatunud, kui sellise teguviisi peale imestada.

    Meeldib

  2. nodsu said

    Einoh, selle muudatuse mõte oligi see, et nad saaksid sõiduteel mõlemas suunas sõita.
    Mulle sobiks päris hästi selline linnaliiklus, kus sõiduteel liikleks jalgrattad ja ühistransport, kõnniteel jalakäijad. Või siis korraldus, mida ep ükskord pakkus, et kogu kesklinn (ja mitte ainult pisike vanalinnakvartal) oleks õueala, õueala tempos liigeldes ei segaks autod nii palju liiklust, nagu nad seda praegu teevad.

    Meeldib

  3. AV said

    Väga nõus (üheksa pikka suve ja veel pikemat talve oli jalgratas mu põhiline liiklusvahend, nii et tean, millest räägin)!

    Meeldib

  4. ep said

    see ülikooli tänav on küll selline, et ma olen juba ammu mõelnud, et seal peaks vähemalt vanemuise tänavast kuni raekoja taguseni kõnnited üldse ära koristama. saaks autod seina äärde parkida ja inimesed ei peaks enam end autode ja majaseina vahele jäävast kitsukesest praost läbi pressima. tekiks linnaruum, kus autojuhid saaksid ka ilma liiklusmärkideta aru, et see on õueala.

    Meeldib

  5. Nele said

    Ehh, ma juba lootsin, et see käib Tartu kohta!
    Ma sõidan ülepäeviti Tähe tänavalt Vikerkaare tänavale ja oi kui tigedaks teeb, eriti see Kastani tänav!
    Olen hakanud seda kanti vältima ja üritan kas Vaksalist ja Näitusest või kuidagi muud moodi saada…
    Tähes on samuti juppe, kus mõni on tuututama hakanud, sest sõidan ühesuunaisel vastassuunas. Mingu nad ka…kus sa siis sõidad? Kitsuke kõnnitee, mis on auke ja jalakäijaid täis? Jalakäijate teel ka ei tohi sõita?
    Mõnikord on mul tunne, et peab hoopis Karlssoni kombel lendama hakkama.
    Meediast käis läbi, et Tartu palkab rattateede spetsialisti. Tahaks näha!

    Meeldib

  6. nodsu said

    Ma ikka vahel mõtlen, milline ulgumine ja hammastekiristamine tuleks, kui autoliiklust korraldataks nagu jalgrattaliiklust – st linn räägiks suure suuga autoteede võrgustikust, aga tegelikult oleks autoteed omavahel ühendamata, lõppeks ja algaks sageli äärekiviga või seisneksid ühes väga kitsas sõidureas, kuhu pidevalt jalgrattaid põiki ette pargitaks. Spetsiaalse autotee puudumisel tohiks autod sõita ka üldisel sõiduteel, aga mitte üle 30 km/h.

    Muide, ma ise jalgrattaga linnatänavatel ei sõida (ei julge) ja mind kui jalakäijat häirivad autod reeglina ikka rohkem kui rattad. Ma pean silmas, et rattur häirib mind siis, kui ta eeskirju rikub ja kõnniteel sõites mulle kella laseb, aga autod suudavad ka sõiduteel oma haisu ja müraga häirida, rääkimata pritsijatest. Narva maantee ja Riia tänav on kohad, mida tasub tipptunnist kahe tunni raadiuses vältida, aga mõnda kohta muidu lihtsalt ei pääse, kui peab sealt läbi minema.
    Rääkimata sellest, et ega kõnniteel ei tuututa ainult ratturid, ikka autod ka. Uskumatu, kui aeglaseks see mu kõnnaku muudab.

    Meeldib

  7. Nele said

    Minuarust on ja minul on ratas võrdväärne liiklusvahend autoga. Harva, kui lähen kuhugi rattata, siis on tunne, nagu oleksin tigu ja maailm kihutab mööda…
    Talvel saab muidugi põnev olema. Ei teagi, mis lume ja libedusega teha, peab vist tund aega varem hakkama üles tõusma, et õigeks ajaks kohale jõuda (kui enam sõita ei kannata).

    Meeldib

Lisa kommentaar