Une-kultuurilugu

oktoober 12, 2015

Nägin unes hipiajastu inimest, kes mõtles, kas ta ütleks oma tollastele kaaslastele – või tollasele iseendale – oma praeguste kogemuste kõrguselt midagi tarka. Midagi, mida teisiti teha, näiteks “tee vähem LSD-d”.

Selle peale näidati mulle järgmiseks dokkfilmi kuue-seitsmekümnendatest, täpsemalt tolle aja “inimestest, kes käitusid seadusekuulekalt, aga rumalalt”.

Ja nägin naisterahvast, kelle mees tahtis talle oma uusi alukaid näidata: nöörkinnisega.

Mispeale naine hakkas pikemata numbrit valima (mobiiltelefonil, hmm, milline anakronism) ja kõneles tõsiselt ja ärevalt telefoni: “Jah, tulge palun kiiresti. Jah, asi on tõsine. Mu mehel on hipialuspesu!!!!”

See olevat toona ka päriselt keelatud olnud.

6 kommentaari to “Une-kultuurilugu”

  1. Ambrosius said

    Huvitav, kuidas Sa näed unes teiste tegelaste mõtteid? Kas kuuled mõtteid, näed mõtteid (mõttemullid), või on Sul unes võime inimeste mõtteid lugeda?

    Nüüd hakkas mulle tunduma, et olen seda Sinult juba kunagi küsinud ja ka vastus meenus, aga kontrollin siiski üle.

    Meeldib

  2. lendav said

    Nöörkinnisega kriminaalsed alukad 🙂

    Meeldib

  3. nodsu said

    Ma ei tea praegu lambist, kuidas mul enamasti unes mõtete lugemisega on, aga selles unenäos oli lihtne: mul ei olnud nii selgeid piire, kes olen mina ja kes on mingi muu tegelane, nii et vahepeal ma lihtsalt olingi see tegelane, kes neid asju mõtles. Mis siis, et hetk varem oli see tegelane veel kolmandas isikus.

    Seda, et minu vaatepunkt niimoodi ühest tegelasest teise voolab, tuleb unes küll sageli ette.

    Muide, mul on ebamäärane tunne, et järsku oli ta (st see tegelane, kes oma noorpõlve meenutas) Angela Merkel. Või oli siis keegi teine sealt seltskonnast Merkel.

    Meeldib

  4. nodsu said

    Mis kriminaalsetesse alukatesse puutub, siis need nägid väga siivsad välja tegelikult. Bokserilõikega ja see nöörkinnis hoidis väga korralikult kinni. Mõni julgem kannab selliseid pükse suvel päris pükstena kohe, mitte pesuna.

    Lugejatele, kes teavad mu punaseid eestnööritavaid velveteid – kui neil velvetpükstel sääreosa maha lõigata, nii et neist saaks hotpants, siis olekski umbes sellised püksid nagu unes olid.

    Meeldib

  5. Ambrosius said

    Kahjuks ma ei tea Su punaseid eestnööritavaid velveteid, aga minu kujutluses olid need unenäo nööritavad alukad sellised, et kinnitus oli sarnane saapanööridele. Neid saab küll erinevalt siduda, aga mõtlen nii, et paelad ristuvad poolel teel järgmiste aukudeni.

    Meeldib

Lisa kommentaar