Kust tuleb konn ja kuhu kaob kala

september 21, 2023

Olin ostnud kurke, mitte neid suuri, millega kellelegi üle kolu anda, vaid väikesi, et kiiresti kilekotiga sisse teha.

Pesen kurgid ära, otsin kilekoti, otsin soola, otsin sinepiseemned, otsin küüslaugu, puhastan ära, lähen mustsõstralehti otsima.

Õues on pime, viimasel hetkel näen lävepakul musta mügarikku, hea, et peale ei astu.

Igavene jõmakas konn! Ei hüppa, järelikult kärnkonn. Hüppaja konn oleks raudselt juba ukse avamise peale minema hüpanud.

Võtsin ta nii hellasti, nagu sain, käeservade vahele (inimese käe puude olevat konnale ebameeldiv), tõstsin maha ja ta ukerdas naatide varju.

Mul kole hea meel, et selline uhke konn mul aias edasi elab. Korra juba pahandasin ühte, kui ma klaari alt ära niitsin, too läks aeglaselt ja väärikalt antoonovka alla – need õunad olid veel toored, sealt alt polnud vaja niita.

Mõtlesin, kas see on seesama konn ja kas ma olin tema mõnusa elu jälle ära rikkunud, kui ma viimati sügisõunte alt niitsin.

Aga põhiliselt mõtlesin, et kui ta ei ole hüppaja konn, kuidas ta siis lävepakule sai? See pakk on kõrge, plekiga üle löödud ja plekk ulatub veel natuke üle ääre ka. Väga halvasti ronitav lävepakk.

See on üks elu väikesi mõistatusi.

***

Tegin täna omast arust linnas ilgelt kavala otsuse: kohvikus süüa oleks kallis, kodus süüa ei jõua enam teha, sest nälg võtab juba silmanägemise ära. Ostan poest salati kaasa, siis on odavam kui kohvikus ja kiirem kui ise.

Võtsin soodukaga lõhe-poke. Tulen karbiga võidurõõmsalt koju, mõtlen, et mul on kapis veel kala, äkki paneks juurde. Võtan karbi lahti, et asjakorda uurida ja ei leia sealt üldse kala üles.

Kutsun A. appi, tema ei leia ka kala üles, aga märgib abivalmilt, et “see peab seal kuskil olema”.

“Kas see võib olla seal pisikese kileümbriku sees?” Sest seal on mingi roosa löga. Äkki on lõhe lõhepasta kujul?

Pärast kirjade läbilugemist tuleb välja, et roosa löga peaks olema vaarikavinegrett, järelikult ei saa ta olla kalapasta, järelikult kausis kala ei ole, järelikult tuleb mul kaussi ise kala lisada, ja mõtle, kui mul poleks seda kala olnudki!

Mõistatan:

kas töötaja unustas kala sisse panna?

kas pood oli salakaval ja pani petliku sildi? Ma isegi mõtlesin, et see oleks nüüd see kord, kus oleks õiglane õiendama minna, aga mul võttis ju nälg silmanägemist ära, kuhu ma enam –

kas keegi salakaval klient kookis karbi lahti ja sõi lõhe seest ära ja keegi ei pannud tähele?

Aga karp kaalus automaatkassas õigepalju. Ikkagi töötaja või pood ise.

Ei tohi näh ikka poekraami osta, tuleb ise teha ja saaks palju parem! Aga see tähendaks, et ma peaks olema nii ettenägelik inimene, et taipaks juba enne silmanägemise äravõtmist söögiplaane haududa. Aga see tähendaks, et ei saaks tööd teha, kui parajasti tööisu on.

Tuleb leppida, et elan maailmas, mis on täis jõnkse ja jonkse ja kus mul on konn, aga ei ole kala.

40 kommentaari to “Kust tuleb konn ja kuhu kaob kala”

  1. nodsu said

    Jeerum.

    Tundus, et äkki hiir krabistab kuskil aiaukse juures, läksin kuulatasin, mõtlesin, et teen ukse lahti –
    ja käib pots.

    Ma olin vaese konna uksega lävepakult maha lükanud.

    Miks talle meeldib meie ukse taga käia?

    Liked by 3 people

  2. kaamos said

    Kärnkonnad on mu meelest väga kohatruud kodanikud, mul elas ukse kõrval kibuvitsapõõsas üks isend pea kümme aastat, iga aastaga oli ta aina priskem (nagu minagi). Soojadel hommikutel kui istusin kohvitassiga trepile läks tema lonta-lonta magama.
    Lõpuks sai ta aeg otsa, ühel kevadel ta enam ei kohvitanud koos minuga.
    Sul on ehk hele uks? Konnad püüavad heledal taustal hästi silma paistvaid putukaid, see on neile kui köögilaud, kust roa kergelt kätte saab. Nägemine on neil kehv ja kõik, mis pimedas liigub ning paraja suurusega ampsuna näib tasub püüdmist.

    Liked by 3 people

    • nodsu said

      See aiauks on jah hele ja pealekauba on ta veel klaasiga – tõsi küll, klaas on üleval, aga äkki lekib sealtkaudu ikkagi ka konna kõrgusele küllalt valgust, et putukad platsis ja näha oleks.

      Aga kuidas ta nii kõrgele libedale plekile ometi saab.

      Meeldib

  3. _kaur_ said

    Kes keelas konna kala asemel salatisse panna?

    Aga pmst jah, tasub leppida väikeste jõnksudega, mida elu meile pakub.

    Liked by 1 person

    • _kaur_ said

      Mulle meeldib see mõte, et keegi teine klient koukis salatist lõhe välja ja pani enne sind nahka. Sellise käitumise jaoks pidi tal olema väga tugev nälg või lõheisu. Ja vähe raha. Sinu tegevus – et sa maksid tema osa salatist ka kinni – on sel juhul nagu väike sotsiaalabi ju. Jäta jõulutunneli annetus või ukraina sõjameeste saunavihtade toetus sel aastal sellevõrra väiksemaks ja ongi ilmas tasakaal tagasi.

      Liked by 2 people

  4. mustkaaren said

    Väikesed kärnkonnad hyppavad nagu noored konnjumalad, kui miski neid ehmatab. Vanemate hype on selline väsinud astumine, aga nad vähemalt proovivad. Meil tulevad kärnkonnalapsed maja alla elama ja siis ilmuvad välja segaduses täiskasvanutena.
    Kala on haruldane vällamaa loom, kes selle salati seest ära pätsas, on tõeline kaabakas. Ma ei ostaks elu sees enam sellist salatit, vaid võtaks midagi sellist, kust ei saa maitsvamad tykke välja urgitseda. Seenesalat või midagi.

    Meeldib

    • _kaur_ said

      CircleK hakkas millalgi müüma väga maitsvaid lõhe poke kausse, 5 euro eest sai täiesti korraliku kõhutäie ja kala oli ka palju sees. Ma mõtlesin “näis, kauaks…”. Pool aastat kestis see lust, siis hakkas lõhe kogus vähenema ja praegu on pool või kolmandik algsest. Hind on ka tõusnud muidugi 🙂

      Aga kui seda kala osakaalu vähetähtsaks pidada, on see CircleK valikust ikkagi kõige parem toit – riis, herned, vetikad, kapsas ja veel mingid köögiviljad. Kui õigel ajal osta, on riis värske ja sõmer, õhtuks vajub ära.

      Meeldib

      • mustkaaren said

        Lõhekala kilohinnaga maltsa myya on igati lugupeetud äritraditsioon. 🤔

        Meeldib

      • _kaur_ said

        Mina ostan ikkagi salatit / poket tervikuna, mulle see kala gramm seal sees pole väga tähtis.

        Vastupidise näitena on Tokumaru poke sees liiga PALJU kala, ma ei taha nii palju! Oleks poole vähem – sööks. Aga nüüd järgmine kord võtan tofuga variandi. (Mis on ainult natuke odavam.)

        Meeldib

      • _kaur_ said

        Käisin siis Tokumaru oapiimajuustu poket söömas. Imemaitsev. Ma olen hästi palju eri poke variante läbi proovinud igal võimalikul pool. Kõik muud on sellised suvakad, Tokumaru oma on narkootiliselt hea. Ma ei oska öelda, mis seal teisiti on.

        Meeldib

      • nodsu said

        Mul oli ükskord poke bowlis ka ülihea vegepoke elamus, nii et mine või uuesti, kuigi ei taha nagu Linnamäe äriimpeeriumi väga toita.

        Meeldib

      • _kaur_ said

        Sain eile väga maitsvat lõhesalatit üsna ootamatus kohas – Mustamäe Elamus spaas. Seal on muidu mingid juustupallid ja mõttetus. (Käin spaas korra aastas umbes, eile oli siis see kord.)

        Meeldib

  5. nodsu said

    Muide, kuna teid kindlasti huvitab kõiki mu kodufauna käekäik, siis just kõndis mööda seina tarmukalt üks saleda joonega ämblik, kellel oli ainult neli või maksimaalselt viis jalga. Aga ta paistis tasakaaluga päris kenasti hakkama saavat.

    Meeldib

  6. nodsu said

    ma siin ootan ja närin küüsi, sest peaaegu kohe pärast postitamist tuli mul meelde üks täiesti loogiline seos blogi kui terviku kontekstis, aga ühtegi kommentaari pole selle kohta veel tulnud. Ma natuke ootan veel ja siis ütlen ise välja.

    Meeldib

  7. nodsu said

    mitte keegi, ma kordan, mitte keegi ei öelnud “alles sa said kala ja ise ei tahtnud, nüüd siis vaja viriseda”!

    Stiiliharjutusi

    Meeldib

    • kaamos said

      Nüüd on tõesti loogiline. Ise lasid kala jõkke tagasi ja siis tunned tast puudust 🙂
      Aga meelde ei tulnud see fakt enne kui ninapidi sisse torkasid.

      Meeldib

      • kaamos said

        Sa, Notsu, viska tiigriga käesurumine või maotaltsutamine vahele ja vihja sellele kuu aja pärast mokaotsast. No keegi ei mäleta. Kõigil on väga hea, aga kole lühike mälu.
        Me arutasime Wildiga ka, et enne tuleb uus reis peale kui vana kirjeldatud saab. Tõldadega liikumise ajal võis endale pikki olukirjeldusi ja jutte sääskedest ning sademetest lubada, lugeja molutas samamoodi ja veeris pool lehte korraga.

        Meeldib

    • _kaur_ said

      Ähh misasja, interneti ajal lugejalt järjepidevust või eile loetud teema meelespidamist nõuda on halb toon.

      Meeldib

  8. toomastaliesin said

    lõhe oli täitsa olemas, lihtsalt see oli lõhe sinu ootuste ja reaalsuse vahel

    Meeldib

Lisa kommentaar