Uus tase

märts 29, 2024

Kriban nüüd, kus päevakohane pimedus on katnud mu linna, olmelist pudi.

Mul on hommikuti – kui see parajasti ülepea mingi õige hommik on – rutiin teha endale vitamiinijooki – seda tabletiga – ja kohvi. Mõlemaga on omad raskused.

Vitamiinijoogiga tavaliselt see, et miskipärast on mu käed hommikul alati märjad – ilmselt sellepärast, et jookide tegemine algab juhisest “võtke puhas nõu” ja ilma veeta ei taha nad hästi puhtaks minna ja kas te tahate, et ma oleks juba eile selle peale mõelnud? – ja tablett hakkab juba näpu vahel kihisema.

Kohviga on rohkem võimalusi. Ma olen pannud puru tassipõhja ja mõnda aega hiljem vahtinud nõutult seda puru, mis ei olegi endale ise kuuma vett peale valanud. Ma olen pannud vee keema, võtnud keedupulga ilusti välja ja pärast silmitsenud nõutult juba mitte-nii-väga-kuuma veega tassi, kuhu puru ei olegi ise sisse läinud. Ma olen pannud vee tassi ja keedupulga sissepistmise asemel pannud sinna külma vette kohvipuru.

Korra juhtus ka hübriidvorm, et panin vee vitamiinijoogi tegemiseks klaasi, ajasin tassis kohvivee kuumaks ja siis panin enesestmõistetavalt kohvipuru sinna vitamiinijoogi klaasi.

Täna tegin kohvi valmis, vitamiinijoogi klaasi panin vee kah valmis, käed said kuivaks, võtsin vitamiinitableti ja poetasin sisse. Ja jäin seejärel huvitatult vaatama, miks mul kohvitassis kihiseb.

14 kommentaari to “Uus tase”

  1. mustkaaren said

    Isegi seda lugeda oli keeruline. 6 elementi, mille kombineerimisel on ebasobivaid variante kõvasti rohkem kui neid, mis annavad meelepärase tulemuse. Nõu ei anna, sest endal on samasuguseid tihti sassi minevaid rituaale.

    Liked by 1 person

  2. Klari said

    Kõlab umbes nagu see, kuidas ma vanasti filterkohvimasinaga kohvi tegin. Seal on ka palju erinevaid võimalusi – pane masinasse vesi, aga mitte kohvi, ja imesta pärast. Pane masinasse kohv, aga mitte vesi, ja imesta pärast. Pane masinasse nii kohv kui vesi, aga ära lülita masinat sisse – ja taas saad imestada. Pane masinasse kohv ja vesi, lülita masin sisse, aga unusta kann alla panna – jah, ka see tekitab imestust.

    Praegu on mul selline tavaline ube jahvatav espressomasin ja siin on valikuvariante vähem. Kõige sagedasem tundub olevat see, et lülitan masina sisse, panen tassi alla ja lülitan masina jälle välja.

    Liked by 2 people

  3. lendav said

    Kuigi mul on selliste juhtumite tarvis olemas lausa ametlik diagnoos, juhtub mul hommikujoogi-üllatusi siiski imekombel üsna harva. Näiteks seda, et panen vee kannu, aga tööle ei lülita. Mõnikord valan seejärel teepurule külma vee… Mina joon hommikuti teed, mees joob pätikohvi, kes esimesena voodist tõuseb, see teeb tavaliselt mõlemad joogid valmis. Korra olen ajanud ka segi tee ja kohvi topsid, olen isegi tassid sassi ajanud ja kohvipurule tee otsa pudistanud, aga tookord jäi vesi ikkagi valamata, enne sain jaole.

    Võimalik muidugi, et mu vigade väike hulk tuleneb sellest, et enamasti ärkab hommikul esimesena mees ning mul on keeva vee, tee ja kohviga segaduse tekitamise võimalusi harva.

    Tundub, et mälulüngad hakkavad ajas järjest tihenema. Ealiste hormonaalsete kõikumiste mõju lühimälu- ja tähelepanuaparaadile on igasuguse teaduskirjanduse andmetel väga tõenäoline. Sisseharjutatud rutiin kipub vähehaaval järjest murenema ja lagunema…

    Liked by 1 person

  4. väga väga naine said

    Ma nägin sind unes. Mingi siuke renessans-fairi ja tantsuürituse hübriid, mida sina, mina, ja veel mingid keskealised maadamid soomest ja lätist organiseerisime, aga asjad jooksid kuidagi iseseisvalt ja meil oli mahti murul istuda ja arutada järgmise asja teemadel, mida vbla organiseerida viitsime – aga vbla on see liiga palju tööd. Olin kinni püüdnud ja tahtsin sulle õhinal näidata tigu, kes moondus pisikeseks pikas lehvivas rüüs tantsjatariks, siis keerutas seelikut ja oli teistsugune tantsjatar, siis keerutas veel ja muutus Korea daamiks traditsioonilises riietuses (vähemalt unes oli see Korea oma, tegelt mingi jaapani maik oli ka sees), kes esitas ääääääääääääääääääärmiselt ekspressiivselt mingit luuletust korea keeles. Ja siis jälle kõik see otsast peale.
    See luuletuseosa läks sulle ja teistele daamidele seal nii peale, et kõik hakkasid kordamööda üliekspressiivselt luuletusi esitama.
    Õnneks olid need kõik ka lühikesed luuletused.

    Liked by 2 people

  5. uidumtted said

    Nimetatakse hajameelsuseks ja tuisupäisuseks. Huvitav aga noorest peast oli mul sihukesi juhtumeid tihemini. Kogu aeg oli miskit põnevat käsil, ei jõudnud ühega enne lõpetada kui teise peale mõtted hüppasid. Nüüd piisavalt aega rahulikult võtta, küll jõuab, kuhugi pole kiiret ja kui ei jõuagi pole maailmalõpp – tshill 😉 Vanemad seevastu kurtsid, et mida vanemaks seda vähem aega neil oli. Vist suhtumise küsimus.

    Meeldib

    • nodsu said

      mul on joogiäpardusi nüüd rohkem, aga hajameelsust oli noorena ka, lihtsalt teisel teemal (joogiga ei saanud nii palju olla, sest ma jõin siis hommikul ainult kohvi, ei ajanud asju mingite muude jookidega keeruliseks).

      näiteks ükskord tegin ma silmad lahti, vaatasin “appi, kell on juba kolmveerand, ma olen sisse maganud”, sain ülehelikiirusel riidesse ja tormasin bussi peale. Jõudsin nagu isegi adekvaatselt, aga bussi ei tulnud. Kui ikka väga kaua ei tulnud ja ka liiklus tundus kahtlaselt hõre, vaatasin käekella pealt uuesti aega. Tuli välja, et ma olin ennist vaadanud ainult minuti-, aga mitte tunniosutit, kell oli alles mingi viis saamas.

      Meeldib

    • nodsu said

      kui see bussijuhtum võis küll kiirustamises olla, siis praegu pole asi selles, ma uimerdan ärgates erilise aeglusega ja söön pmst kaks tundi hommikust (“pmst” tähendab seda, et kohe alguses ei suuda ma tegelikult süüa, isu tuleb kõigepealt peale ajada). Lihtsalt mingid huvitavad mõtted tulevad pähe ja ma ei märka enam välismaailma ja teen liigutusi automaatpiloodil, mis võib alt vedada.

      Meeldib

  6. uidumtted said

    On juhtunud, et jään lõuna ajal magama ja ärgates arvan, et hommik. Kui mõne aja pärast imelikult kiiresti pimedaks läheb, saan aru: alles “eile” õhtu. Milline rõõm, et pool päeva nagu maast leitud 😀

    Söögiisuga vanemaks saades muutused: noorena hommikul üldse ei tahnud, nüüd naudin just hommikusööki kõige rohkem. Tavaliselt küll hiljavõitu, üheteist-kaheteist ajal peale jooksuringi.

    Meeldib

  7. Rents said

    Mul siin juhtus üks päev, et läksin jooksuga lapsele hoidu järele. Ja kohale jõudes avastasin, et kurat, ma tõin ta ju hommikul autoga, aga tulin praegu ilma vankrita. Nii et pidin selle pea 14 kg seljas koju tassima, sest ega ta veel ise pikalt jalutada ei viitsi. 😀

    Meeldib

Lisa kommentaar