Vale koletis

november 18, 2012

Nägi mõni öö tagasi sellise unenäo, mis nõuaks justkui epiteeti “tähenduslik”, aga mida ta tähendab, mine võta kinni.

Räägiti, et oli juba majjagi tunginud koletis, väljanägemiselt paras Cthulhu, väga ohtlik: tema puududus kivistas inimese või vähemalt kokkupuutunud kehaosa. Maja oli suur, kivist, suure neljakandilise trepikojaga – nelja pöördega mademetega trepp, ma ei tea, mis sellise nimigi on (aga unes olen juba varemgi näinud). Koletis oli vist teisel korrusel, igatahes mitte päris all, aga mina olin temast korrus-paar kõrgemal.

Mina olin vanaema Weatherwax, kes pidi asjad korda ajama ja koletisest võitu saama. Selleks võtsin ma kaasa ühe hirmus räbala ja võidunud teki, mis pidi mõjuma koletisele umbes samamoodi nagu tema puudutus inimestele.

Kõndisin karmilt trepist alla, tekk käes, hoidsin seda enda ees ja lähenesin koletisele. Ei õnnestunud ise päris puutumata jääda, mu jalad kivistusid, aga koletis oli alistatud.

Ta nägi kuidagi kurb välja. Mind lohistati sealt ruumist välja; kui ma sealt ära sain, hakkas jalgadesse tasapisi elu tagasi tulema.

Ja siis ma taipasin, et see ei olnud üldse halb koletis. Ta oli hoopis tulnud meid teise, päris õudse koletise eest kaitsma, sest keegi teine poleks seda teha saanud. Inimesi ja nende kehaosi muutis ta kiviks küll, tõsi, aga see oli tegelikult kaastundest, ta tegi seda ainult narkoosi korras, kui keegi oli saanud parandamatult viga, et too ei peaks valusid kannatama, ja nagu minu pealt näha, ei jäänud see pealegi püsima, kui tema juurest eemale tulla.

Vaatasin aknast välja, seal hõljus midagi karvast ja naeratavat, nagu Krõll.

See oli päris koletis; ainus, kes oleks saanud meid tema eest kaitsta, oli see Cthulhu, ja mina olin ta tapnud või vähemalt võitlusvõimetuks teinud.

10 kommentaari to “Vale koletis”

  1. lendav said

    Mina oma väikse peaga arvan, et tähendus võiks olla selline: kaitsed ennast vale koletise vastu ehk probleemi juured on kusagil mujal. Millise iganes probleemi juured siis, mille vastu sa hetkel võitled. Umbes nagu palaviku mahavõtmine – palavik on ju teatud kõrguseni haiguse vastu võitlemisel vajalik ja enneaegne palavikurohu võtmine ei pruugi kasuks tulla.

    Unenäod on lahedad 🙂 Nägin just unes, et mind aeti taga, jõudsin põgenedes ruumi, mille uksed olid lukus – edasi ei saanud. Ainult üks väga kitsas käik, mitu meetrit pikk, kuhu oleksin kindlasti lõksu jäänud. Ja jäin tagaajajat ootama (igaks juhuks peitsin ennast ikkagi ahju taha). Jõuti mulle järele, tagaajaja ei olnudki kuri ja siis oli äkki edasi viiv suur kahe poolega uks pärani lahti – valgusesse… Selle koha peal sai uni otsa.

    Meeldib

  2. notsu said

    mõnes mõttes oleks loogilne, et kõik olulised tegelased: päriselt ohtlik koletis, kaitsev koletis ja minategelane – on osad minust endast ja eks mõnes sisekonfliktis tundugi, et endas oleks justkui mitu osapoolt. Ma hiljuti panin neile isegi nimed, et paremat ülevaadet saada. aga saa sa nüüd aru, milline neist unenäotegelastest on milline osapool.

    Meeldib

  3. notsu said

    ärgates oli igatahes suur kurbus. Aga mitte otseselt vastik või hirmunud tunne.

    Meeldib

  4. notsu said

    hehee, mul oli kunagi sinu unenäoga natuke sarnane uni: ma kartsin sedapuhku üht veidi inimnäolisemat koletist.Ta nägi välja nagu Frankensteini koletise ja Elm Streeti Freddie ristsugutis. Igatahes ei õnnestunud tema eest lõpuks ennast enam varjata, ma astusin talle vastu ja siis selgus, et ta ei ole üldse halb, ta lihtsalt vajab arrrmastust.

    väga roosatädilik, eks ole.

    Meeldib

  5. notsu said

    A. nägi veel jõulisema unenäo: ta märkas, et voodi on üleni verine ja avastas, et ma olen oma kõrvad maha lõiganud. Ta viis need kähku sügavkülma, siis märkas, et kass kolistab akna taga, nagu ta ikka teeb, kui tuppa tahab; ja siis märkas, et lisaks kassile on akna taga veel kaks gorillat. Seepeale hakkas ta kangesti mulle hüüdma, et vaata, vaata, akna taga on gorillad. Hüüdis nii kõvasti, et tegi läbi une täiesti ilmsi-häält, mida mina (väljaspool unenägu) kuulsin, arvasin, et ta näeb õudukat ja ajasin ta üles.

    Meeldib

  6. Lendav said

    Maailmade puutepunkt 🙂

    Meeldib

  7. Manjana said

    ehh, hirmuunenäod peegeldavad inimese tegelikke muresid. mina ei julgeks oma blogisse kirjutada, et mu voodikaaslane näeb unes, et ma olen oma kõrvad ära lõiganud ehk teisisõnu – ma ei taha kuulata, mida ta mulle räägib…

    Meeldib

  8. nodsu said

    oi, mulle päris meeldis see, mida see uni tundus ütlevat… või igatahes oli see asi, mida on hea teada. Arvestades, et see tuli pärast õhtut, kus ma olin pikalt enda kallal kirunud, kui halvasti mul miski välja tuli ja kui andestamatu see on, ja arvestades, et see ei olnud tal hirmuunenägu, vaid tunne oli pigem teatav tüdimus, siis paistis see olevat lihtsalt räige ja füüsiline kujund sellest, et “notsu käib endaga halvasti ümber ja mina pean pärast tagajärgedega tegelema”. või igatahes jäi juba ümberjutustusest selline mulje. et juba unes oli selline tunne, et “oeh, no mida sa NÜÜD oled endaga teinud.”

    Mis ühest küljest ei räägi väga head keelt sellest, kuidas ma sageli endaga tõepoolest ümber käin (kuigi õnneks mitte nii veriselt), a teisest küljest ju tore, kui see kellelegi korda läheb.

    Gorillad on muidugi mõistatus, ,aga need ei olnud ka hirmuunenäo-gorillad. Ta üritass läbi une hõigata ikkagi “tule vaata” vms.

    Meeldib

  9. k said

    heh, mul on siiani meeles üks õudusnägu, millest ma pidin üles ärkama, aga ei osanud, aga siis tuli õde voodi kõrvale ja ütles vaikselt ja tungivalt, et k, halb uni, ärka üles, siis ärkasingi päriselt. st matrjoška-tüüpi unenägu, abistav õde oli ka üksnes unenäos, vbl mingis pealmises siis

    Meeldib

  10. […] isikust esimesse (mis tõi küll kaasa enam-vähem november otsa resigneerunud viginat ning nuttu ja hala, sest ega see, et ma ühe oma eemaletõukava versiooni jälle omaks võtsin, ei tähendanud, et ta […]

    Meeldib

Lisa kommentaar