Vaatan võõras linnas jalkat. Senitundmatuid ajaloolisi fakte

juuni 29, 2016

“England is out,” kommenteeris taanlane mu kõrvallauas, kui mäng läbi sai.
“Brexit,” vastas teine. Oijah. See nali pakub ennast lausa sinise servaga alustassil; küllap jõuan ma selle eri versioone veel palju kuulda. Õigupoolest leidsin järgmisel hommikul, et juba esmaspäevases Postimehes, juba enne mängu oli sama sisuga naljapilt.

Töllerdasin teleka ees taanlastest kauem, mul oli vaja ka Hispaania-Itaalia mängu väravad tagantjärele ära vaadata, aga kui ma välja astusin, ei olnud nad lävepakust kuigi palju kaugemale jõudnud.

“Congratulations,” ütles üks taanlane, ma ei registreerinud kohe ära, aga pärast mõtlesin, et kindlasti see kõige ilusam.

Ma jahmusin korraks ja mõtlesin, mida nad selle õnnesooviga küll mõtlevad, aga viisaka inimesena ütlesin “Congratulations” vastu. Ju poistel on lihtsalt hea meel ja tahavad solidaarselt rõõmustada.

Nad jahmusid korraks ja mõtlesid, mida ma selle õnnesooviga küll mõtlen, kuni küsisid taibukalt, kas ma ei olegi islandlane. Jumal teab, miks ma oleks pidanud olema. Ei ole mul spetsiaalselt viikinglikku välimust ega olnud ma Islandi lippu riietatud ega näost lipuks värvitud.

“Kõik olid ju Islandi poolt,” imestas mälumängukaaslane järgmisel päeval nende imestamist. Jah, ja justkui need taanlased oleks siis ise islandlased pidanud olema, et mängu vaadata.

Tõsi, nad tundsid nähtavasti, et ka nende presents vajab väljavabandamist: üks (taevake, ega ometi mitte see kõige ilusam) selgitas, et Taani ise turniirile ei pääsenud, nüüd on lähim, kellele kaasa elada, Island. “Close enough,” möönsin mina, mentaalsel maailmakaardil ju ongi. “Jaa, kunagi oli Island meie oma,” selgitas taanlane. Nojah, jõuka riigi asi, jõuad sa siis kõigil saartel vahet teha.

5 kommentaari to “Vaatan võõras linnas jalkat. Senitundmatuid ajaloolisi fakte”

  1. nodsu said

    PS: kusjuures minu reaktsioon oli teleka ees igati hillitsetud, võrreldes mõne päris islandlasega.

  2. nodsu said

    uhh, nägin ära ka petitsiooni, kus nõutakse “Rematch: England vs. Iceland” ja märkuse: “English players are frantically googling “football” after playing Iceland.”

  3. See oli esimene mäng, mida ma täiega kaasaelavalt fb-st jälgisin, aga ma ei julgenud haiglas teleka ette kobida, kuigi ta siin loomulikult on, ebausklikust hirmust, et kindlasti minu telekavaatamine muudab midagi maailma mustrites ja islandlased kaotavad.

    Mu mitte-telekavaatamine täiega toimis =)

  4. ep said

    Et siis finaalmäng tuleb Wales – Island?

  5. nodsu said

    Tabeli järgi võimatu ju pole. Oleks äge küll – kuigi prantslastest oleks natuke kahju, kui nad oma kodus pähe saaks ja veel nii varases staadiumis, ja ka nemad on ju ilusasti mänginud.

Lisa kommentaar

