Rahvas

märts 21, 2021

Viimasel ajal satub kuidagi tihti silma ette üht ja teist, kes räägivad, mida rahvas tahab ja mida rahvas ei taha (enamasti ei taha). Mul tuleb siis korraga kaks tunnet:

misasja sa võtad rahva nimel suu täis, räägi parem ausalt enda ja oma fännide nimel! miks sa minu käest ei küsi, mina olen ka rahvas!

ja

ma ei tunne seda rahvast, aga tundub kuidagi ebameeldiv tegelane, parem hoiaks tast võimalikult kaugele.

19 kommentaari to “Rahvas”

  1. Frieda said

    Mhmh. Üleüldse samamoodi ka siis, kui keegi mistahes grupi nimel sõna võtab, esitades enda ja oma paari mõttekaaslase arvamust universaalse tõe pähe.

    Meeldib

    • nodsu said

      Väiksemate gruppide puhul (kuhu ma mingil moel kuulun) tunnen ma enamasti esimest tunnet, aga teist harvem. “Rahva” nimel kõnelejatel on kohe eriline talent oma esindatavast eriliselt nõme mulje jätta.

      Liked by 1 person

  2. _kaur_ said

    Mul tuleb hoopis tunne, et ma tahaks ise ka kõvasti kisada, samuti rahva nimel, aga mingit hästi jaburat asja 🙂

    Meeldib

  3. _kaur_ said

    Kuid inimeste jõuga kokku grupeerimine ja siis tegelikult väga kirjule grupile mingi ühise arvamuse omistamine on minu arust vana ja teadlik demagoogia võte:
    “Naised arvavad, et kõik mehed on sead.”
    “Õpetajad on oma palgaga rahul.”
    “Setud nõuavad kultuurautonoomiat.”

    Seepeale tõusevad barrikaadidele naised, kes EI pea mehi sigadeks, ja õpetajad, kes EI ole oma palgaga rahul, ja puhkeb grupi sisene vaidlus. Mis tihti ongi eesmärk. Lollid setud, nad ise ka ei tea, mida tahavad või miks või kellelt!

    Ja noh, inimeste omavahel kaklema ajamine ja siis selle pealt vaatamine on ju ometi mõnus? 🙂

    Meeldib

  4. LN said

    Kui läksin maale kooli tööle, siis nöökis mu tuttav sõbralikult: “noh, saad ka lõpuks kokkupuute keskmise inimesega”. Tõepoolest senine elu (haritlastest vanemad, GAG, TÜ, erinevate mõttespordialade taustaga tuttavad, HTG ringijuhendamine) ei olnud mulle just erilisi võimalusi pakkunud. Kohanesin hästi ja valutult, aga kohati imestan senini…

    Liked by 1 person

  5. Morgie said

    Kunagi oli selline telemäng “Rooside sõda”, kus mängijad pidid ära arvama, mida “rahvas arvas”.
    Rahvas arvas vahel väga kummalisi asju.

    Liked by 1 person

    • _kaur_ said

      Selline seltskonnamäng on ka. “Punkte” saab siis, kui su arvamus läheb teiste omadega kokku. Küsimus “kas eesti mehed on sead?” ja kui sina arvad, et muidugi, aga kõik teised, et ei ja mismõttes, siis kaotasid. Võib muidugi ka faktiküsimusi küsida, aga sotsiaalselt vastuolulised teemad on põnevamad 🙂

      Meeldib

      • nodsu said

        ja siis on veel Dixit, milles tuleb mõnes mõttes samuti rahva hinnang ära tabada, aga punkte saab kuldse kesktee eest: kui seletad nii, et aru saab osa seltskonda, aga mitte kõik. Kui saavad kõik või mitte keegi, punkte ei anta.

        Meeldib

    • Teresa said

      Riik, mille nime alguses ja lõpus on a – Aafrika

      Meeldib

Lisa kommentaar